Esküvő kiállítás a Tokina SD 16-50mm f2.8 DX objektívvel
Egy esküvő kiállításon rengeteg kiállító jelenik meg, sokszor nem is gondolnánk, hogy milyen fontos egy ilyen rendezvény azoknak, akik hamarosan házasságot kötnek, akár idén, akár később.
A szerencsésebbeknek még 1-2 év múlva lesz az esküvőjük, nekik van idejük bőven felkészülni. Érdemes megnézni egy ilyen kiállítást, mert nagyon sok a tanácstalan házasodó, akik nem tudják, hogy mit akarnak, még nincs meg semmi a fejükben, maximum a helyszín, az esküvő dátuma pedig ott van a nyakukon. Ezért a többi szolgáltató is lehet, hogy sietve kezd a munkának, ami nem biztos, hogy szerencsés.
A kiállításon lehet igazán látni, hogy mennyi munka és szervezés szükséges ahhoz, hogy a nagy nap olyan legyen, amilyennek a megrendelők elképzelték. Lehetőség nyílik megnézni a különféle kiállítók portékáit, és ha nagyon megtetszik a munkájuk, akár a párok le is foglalhatják a dátumot, illetve beszélhetnek a megrendelésről.
Minden megtalálható, grafikusok, akik a meghívókat, ültetőkártyákat tervezik, cukrászok, akik a friss süteményekért felelnek, és persze a szép hatalmas menyasszonyi tortáért, továbbá találkozhatunk itt dekorosokkal. Lehetőség van megrendelni az öltönyt, menyasszonyi ruhát, lehet nézelődni, hogy milyen ékszerekkel, kiegészítőkkel tegyék különlegesebbé a menyasszonyt. És végül, de nem utolsó sorban sok esküvői fotós és esküvői videós/filmes mutatkozik be, hogy megörökítsék a párok legszebb és legkülönlegesebb napját.
Ezeken a kiállításokon lehetőség nyílik más emberekkel való megismerkedésre is (az én esetemben videósok/filmesek), így lehet tanulni mindenkitől, érdemes megnézni mások munkáit.
Készítettem egy rövid összefoglaló videót a Békéscsabai Esküvő Kiállításon, amely a Csaba Centerben kapott helyet. A rendezvény három napos volt, így tudtam néha pár percet forgatni :). A felvételt egy viszonylag ritka Tokina SD 16-50mm f2.8 DX objektívvel rögzítettem, ez volt az egyik teszt felvétele ennek az eszköznek. Sokan a Canon 17-40mm f4 L objektívhez hasonlítják, nem csak felépítésileg, hanem a képi minőség is közel áll hozzá.
A Tokina objektív hátránya, hogy a zoom és a fókuszgyűrű pontosan a Canon objektívek forgatásával ellenkező irányába forog. Ezt meg kell szokni és figyelni kell rá, de gyakorlat kérdése.
Az új ára valamikor 170.000Ft körül mozgott.
Eladtam a Samyang 14mm f2.8 és Canon ef 50mm f1.8 objektíveimet. (talán egy új ef 50 kell majd, mert azért a fix objektívek minősége mégis csak jobb, egyelőre megteszi a Helios 58mm f2 régi manuális objektív, amíg nem lesz majd egy újabb ef50-es 🙂 )
Tehát a zoom objektív semmiképpen sem helyettesíti a fixeket, de a gépünk hálás lesz, ha nem cserélgetjük állandóan az objektíveket.
Külsőre nagyon masszív és nehézkes (610g), ám eléggé kényelmes a fogása, és ha a külsőnél tartunk, meg kell említenem a fókuszgyűrűt, mint af/mf kapcsolót, ugyanis a gyűrű hátrahúzásával tudjuk mf-re kapcsolni az objektívet. A Tokina egyik negatívuma, hogy f2.8-on a sarkok kissé életlenné válnak, ezt persze rekeszeléssel lehet javítani f4-től már szép. Videóban az f2.8 is szép, mivel nincs akkora nagy felbontása, mint a fényképeknek.
A lencse átmérője 77 mm, ami egy ND filter vásárlásánál gond lehet, mert elég drágák… Kapunk hozzá lencsevédő sapkát és napellenzőt. Az objektív legközelebbi fókuszpontja 0,30m. Az autofókusz hangja nem zavaró, persze van valami hangja, de nem feltűnő. Az objektív nagyon szépen kezeli a színeket, és az élességre sem lehet panaszunk. Tökéletes alap zoom, amit bárhová magunkal vihetünk, persze nem kompakt méretű, de nem is haladja meg társai/konkurensei méretét.
Amikor én vettem, olyan objektívet kerestem, ami fényerős, és ragaszkodtam a nagylátószöghöz, de szerettem volna az 50-55mm gyújtótávolságot is, ez az objektív tökéletesen megadta azt, amit én elvártam tőle. Persze a Samyang 14mm után a 16mm nem ad akkora látószöget, de azért a 14mm már sokszor torzított, a 16mm nem torzít annyira feltűnően, sokkal használhatóbb képet ad. Ezt az objektívet bátran ajánlom bármilyen eseményrögzítésre, mert nagyon kényelmes és roppant jó minőséget biztosít a használójának.
A videó elején és a végén lévő timelapse részeket is szintén ezzel az objektívvel készítettem 16mm-en a már nagyon jól bevált Velbon állványommal. A rekeszérték f5.6 volt és 20 percig exponáltam 2 másodperces időközönként.
A fotók az objektívről Canon 60D és Helios 58mm f2-vel készültek, a kiállításon készült fotók pedig Samsung Galaxy Core Duos telefonnal. A képeket átméreteztem.